دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۴۶۹
سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهرگفت: نخستین دوره آموزش آنلاین حصیر بافی به منظور توسعه و ترویج این هنر صنعت بومی استان بوشهر، در خانه حصیر شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، لیلا رحیمی بیان کرد: هدف از برگزاری چنین دوره‌های آموزشی، تسهیل در آموزش صنایع‌دستی و ارتقای دانش صنعتگران در فضای مجازی است تا علاقه‌مندان از سراسر استان بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد:  توسعه، ترویج و آموزش صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های مهم و مستمر مجموعه صنایع دستی استان بوشهر است و تلاش می‌شود با توجه به پتانسیل شهرستان‌های استان، دوره‌های آموزشی آنلاین  در دیگر رشته‌های صنایع‌دستی نیز برگزار شود.

رئیس خانه حصیر آبپخش نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: این دوره‌های آموزشی به صورت مستمر در برنامه خانه حصیر قرار گرفته است و فرصت ثبت‌نام برای علاقه‌مندان به طور مداوم ادامه دارد.

زهرا بازیار افزود: هر دوره آموزش مقدماتی حصیر بافی یک هفته طول می‌کشد و آموزش‌ها شامل انواع بافت‌های تویزه، بشقاب، کاسه و انواع کپوها می‌شود.

آبپخش دشتستان دی ماه ۹۹ از سوی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی به عنوان شهر حصیر و کپو بافی ثبت ملی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر